EN
logo

Digitalizace archivu rodinného studia ze srdce českomoravské vrchoviny zaměřeného na vývoj her v letech 1996 až 2003.

Na počátku roku 2023 byl osloven obor Herní tvorby na Vyšší odborné škole grafické v Jihlavě, s prosbou digitalizace a revize rozpracovaných her z let 1996 až 2003. Již v únoru jsme se poprvé sešli s Radkem D. a dalšími rodinnými příslušníky, kteří nám poskytli dobová data, která se jim podařilo zachovat. Získali jsme tak přístup k různým typům souborů. Od obrazových dat a zvuků až po části kódu z uvedených let. Projekt jsme spustili jako výzkumná skupina Hejkal 3.

Aktuálně pracujeme ve složení:
Martin Andrlík, Marina Bednářová, Lucas Čech, Vítek Hofštetr, Ema Komárková, Barbora Kreidlová, Jana Pošvicová, Vojtěch Vaněk

V roce 2023 jsme soustředili síly hlavně na organizaci použitelných dat a časový plán vývoje jednotlivých her. Rodinný archiv ve výsledku poskytl nekompletní, ale nosné podklady celkem k sedmi digitálním a deskovým hrám. Pustili jsme se do souběžného vývoje tří her, které jsme na základě skic a jiné dokumentace považovali za ideální začátek. Rádi bychom tyto hry s pomocí současných nástrojů přivedli k životu.


ve výstavbě

Greenhouse of Blood 2: Revengeance

Martin Andrlík je aktuálně na projektu Hejkal 3. stážistou s cílem restaurovat a dokončit vývoj hry Greenhouse of Blood 2: Revengeance (původně z roku 1999). Martin se soustředí na převádění původních dat na moderní systémy. V současnosti hra vzniká primárně pro PC za použití Godot Engine.

jednoduchá úroveň
menu
obtížný level

Greenhouse of Blood 3: Aberrate

Oproti nejlépe archivovanému GoB2 se v případě GoB3 dochovala dokumentace, kde je uveden pouze název a obecně uchopené téma “sklo”. Dokumentace obsahuje soubor návrhů zaměřených na interaktivní zpracování skla, bez použitelných grafických podkladů. Dále se soustředí na pojmenování dobových technologických limitů spojených s průhledností a odrazy. Tento limit se pro nás stal výchozím bodem designu a vývoje, který probíhá v Unity Engine. Projekt aktuálně řeší Marina Bednářová a Vítek Hofštetr.

kulicky
cerna dira
sklo

Lemon Horse: Cross Country

Nejmladší hra v archivu obsahuje data v rozpětí let 2002 až 2003 a soustředí se na parafráze nebo parodie dobových českých her. Podobně jako v případě GoB2 i zde máme k dispozici knihovnu 3D modelů, textur a části kódu. Funkční části kódu naznačují jednoduchý typ závodní hry. Prakticky je možné, že by se v případě dokončení (2003) a vydání jednalo o první endless runner na našem území. Pro vývoj hry jsme zvolili Unity Engine, ve složení týmu: Martin Andrlík, Marina Bednářová, Lucas Čech, Vítek Hofštetr, Ema Komárková, Barbora Kreidlová, Jana Pošvicová a Vojtěch Vaněk.

start
zavod
strileni